Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Jubel for frelse i Heidal

FORNØYD: Møteleder, Kjell Brendstuen fra Heidal pinsemenighet, var svært fornøyd etter besøket med Svein-Magne Pedersen.
Den lille bygda Heidal i Gudbrandsdalen opplevde noe utenom det vanlige da 15 personer ble frelst og en rekke helbredet under mirakelhelgen med Svein-Magne Pedersen.

– Jeg har jubel og fred i min sjel for det som har skjedd denne helgen. Det har vært en vellykket og stor helg fra første stund. Folk har blitt frelst og helbredet, og det er helt fantastisk, sier møteleder Kjell Brendstuen.

Sammen med pinsemenigheten Betel Heidal var han med på å arrangere mirakelhelg med Svein-Magne Pedersen 12.–13. oktober i fjor. Rundt 15 mennesker ble frelst til stor glede for menighetens medlemmer. Arrangementet ble holdt i Heidalshallen, og flere av møtedeltagerne hadde knapt satt sine ben på et kristent møte.

Per Einar Bergh fra Vinstra var en av dem som tok en fornyet beslutning for Jesus.

– Jeg har nå begynt å gå jevnlig på møtene til pinsemenigheten. Det er en veldig trivelig menighet og hyggelige mennesker. Møtet med Pedersen var fint, og jeg opplevde også bedringer helsemessig, sier han fornøyd.

Flere helbredet

I løpt av helgen ble en rekke menneske berørt av Guds helbredende kraft.

Eva Barkenes fra Vinstra hadde slitasje i kneet, og planen var operasjon. Kneet knakte, og det var vanskelig å rette det ut.

– Da Pedersen ba for meg, gikk det en varme ut av hendene hans som spredte seg nedover ryggen og videre ut i kroppen. Smertene i kneet forsvant, og jeg kunne gå uten smerter. Uka etter var jeg hos legen. Da sa han at operasjon ikke var nødvendig, men at jeg bare skulle begynne å trene det opp. Jeg slet også med store spenninger i kroppen, men så god som jeg er nå, har jeg ikke vært så lenge jeg kan huske, sier hun glad.

Også andre kunne glede seg over en bedre hverdag. En 18-år gammel jente fra Otta hadde i flere år hatt problemer med pusten, men etter forbønn var plagene borte. En kvinne fra asylmottaket i Otta ble kvitt mage – og migreneplager hun hadde hatt i mange år. Også ei kvinne fra Romsdal opplevde at de årelange knesmertene forsvant.

Legende kraft

Thomas Hjellet (73) fra Heidal opplevde helgas mest originale helbredelse. Han kom til møtet lørdag kveld med angina-plager. Ofte ble han andpusten, og det gjorde vondt i brystet når han ble stresset. Fordi lørdagsmøtet varte så lenge, dro han hjem før han fikk forbønn. På veien ut kjøpte han med seg Pedersens nyeste bok «Legende kraft».

– På den ene siden var det bilde av Pedersens hånd. Da jeg la meg på kvelden, la jeg boka og denne siden mot brystet. Dagen etter våknet jeg uten smerter, og jeg har ikke kjent symptomer ved anstrengelse i ettertid, vitnet han glad på søndagens møte. I ettertid har han skiftet dekk på bilen, snekret gulv, og gått turer i motbakker uten å være plaget med hjertet.

Munnsår og angst

Kjersti Furuli fra Otta vitnet på møtet om hvordan Gud satte henne fri fra kraftig dødsangst under et møte i Vinstra i 2006.

– Livet var tungt og alt så svart ut. Hver dag når jeg kom hjem fra jobb, gråt jeg. Livet var grusomt. I 2006 hadde Svein-Magne Pedersen møte i Vinstra, og jeg dro for å få forbønn. Jeg kjente en intens varme i kroppen. Da jeg kom hjem, la jeg meg til å sove. På natten våknet jeg, fordi jeg begynte å hoste. Jeg gikk på badet, og da hostet jeg opp en brun klump. Etter det forsvant angsten.

Furuli opplevde også at Gud berørte henne på møtet i Heidal. I flere år hadde hun slitt med munnsår. Under møtet fikk Svein-Magne Pedersen et kunnskapsord om dette.

– Da han nevnte munnsår, forsto jeg at det var meg, og før jeg hadde rukket å få forbønn, var sårene forsvunnet.

Tror på vekkelse

Heidal, eller «bygda med særpreg» som den kalles, ligger i Sel kommune, nord i Gudbrandsdalen, og er kjent for sine gamle trebygninger. Bygda er for øvrig den plassen i Norge som har flest fredede trehus, og det bor rundt 1200–1400 innbyggere der.

Den vakre bygda viste seg fra sin beste side med storslått natur, vakre høstfarger og strålende sol da Svein-Magne Pedersen kom på besøk til menigheten som ble grunnlagt i 1936.

– Vi er en levende, eldre menighet som har i underkant av 40 medlemmer, hvor 15 til 20 er aktive. Hver lørdag kveld har vi møter, og på tirsdager samles vi til bønn. Da er vi i snitt rundt ti personer som ber for bygda. Alle har vi en levende tro på at vi skal se vekkelse, hvor folk skal bli helbredet og frelst i hopetall i Gudbrandsdalen og hele landet, sier Brendstuen som selv ble frelst for bare fem år siden.

FORKYNNELSE: Svein-Magnet forkynner evengeliet i Heidalshallen.

FRELST: Rundt 15 personer ble frelst og en rekke helbredet under møtet i Heidalshallen 12.–13.oktober. Her forkynner evangelist Svein-Magne Pedersen Guds ord for de fremmøtte.

  • LES OGSÅ: Thomas Hjellet ble kvitt aginaplagene!


  • © 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

    Fri oss fra det onde
    (Bok)

    365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

    Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

    Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


    Gi gave over internett

    Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
    Les mer

    Klikk:
    giengave.jpg

    Takk for at du støtter arbeidet!

     

    Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

    Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
    Salme 77:15