Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Historiske møter i kirkelandet kirke i Kristiansund

KLAR FORKYNNELSE: Svein-Magne forkynte frelsen på en overbevisende måte i Kristiansund i begynnelsen av april.
Folk strømmet til Kirkelandet kirke som var badet i kveldsol da Svein-Magne Pedersen besøkte Kristiansund 9. og 10. april i 2000. Aldri før var det blitt arrangert helbredelsesmøter her, men kirketjener Per Gunnar Neergaard syntes at kampanjen fristet til gjentakelse. Han dro hjem med "ny rygg" søndag kveld.

Tekst og foto: Linda Helén Haukland

Det første som møtte Svein-Magne inne i kirkerommet lørdag, var Petra Harstads vitnesbyrd om hvordan hun var blitt helbredet for benskjørhet (osteoporose) da han besøkte Molde Domkirke i midten av februar i år. Hun hadde med seg krykkene sine, som hun før var avhengig av, men som nå bare står til pynt i gangen hjemme på Farstad.

- Det er så stort at jeg skulle få oppleve dette, jeg som ikke kunne gå uten krykker før, sier hun og legger til at hun ikke lenger har smerter etter sine seks brudd i ryggen.

Svein-Magne forkynte friskt lørdag kveld om hvor nødvendig det er å ta imot Jesus.

Tok imot

- Gode gjerninger tar ikke bort synd. Det er et prinsipp som Gud har, og det vil bli mange gode mennesker i helvete. Det er intet urent som kommer inn i himmelen. Derfor trenger du å bli renset og født på ny i ditt hjerte, sa han.

Lørdag kveld kom ti personer fram etter å ha bedt frelsesbønnen, og tre gav sitt liv til Gud i forbønnskøen. Rundt 250 kom på møtet.

Per Gunnar Neergaard er kirketjener i Kirkelandet kirke og fulgte spent med mens Gud gjorde under på arbeidsplassen hans denne helgen. Lørdag kveld tenkte han å gå fram til forbønn også, men kom aldri så langt. Da det led mot kveld søndag, gikk han fram.

- Jeg har hatt vondt i ryggen i syv år, fortalte han til Svein-Magne. For ett år siden sa legene på Fylkessykehuset i Kristiansund at smertene kom av slitasje. Per Gunnar har jobbet 15 år i møbelbransjen, noe som har medført mange tunge løft. Han fikk beskjed om at det var ingenting man kunne gjøre og forberedte seg på et liv med smerter.

Sjelden vare

Svein-Magne legger sine hender på ham og ber i Jesu navn. Litt etterpå er smertene borte.

- Dette er helt utrolig, det kom som en strøm gjennom armene og ryggen da han bad, fortalte han etterpå.

- Dette var kjempeflotte møter. Det skulle absolutt vært oftere, for vi har behov for dette, sa han ettertenksomt mens han gikk ut til kontoret sitt til høyre for alteret. Han har aldri opplevd noe slikt i kirken de fire årene han har vært kirketjener.

Da Legedom kontaktet ham noen måneder senere, er han fortsatt glad for besøket, og ryggen er smertefri fremdeles.

Sprang av glede

Øyvind Eikrem fra Kristiansund tok sats og sprang nedover midtgangen i kirken etter å ha fått forbønn for sterke smerter i venstre kne, til salens store begeistring.

- Jeg er helt bra, bekreftet han da han kom tilbake til Svein-Magne framme i kirken.

- Jeg kunne ikke springe og sparke fotball før.

Pappa Gudmund Eikrem, evangelist i Indre Sjømannsmisjon, fortalte beveget at sønnen til tider har hatt problemer med å trå ned på foten. Smertene i kneet hadde plaget ham i flere år, men var blitt mye verre det siste halvåret.

Vitnet til vennene

En ufrelst mann som kjenner Øyvind, satt i benken og så gutten springe forbi ham. Han hadde fram til da vært skeptisk til helbredelse, men vitnesbyrdet ble for overbevisende.

- Dette er Gud! utbrøt han så folkene som satt rundt ham hørte det.Han fortalte ivrig om sin helbredelse til kameratene da han kom til skolen mandag morgen.

Søndag kveld gav fem personer til kjenne at de ville bli frelst, og rundt 250 besøkte møtet. En 65 år gammel kvinne fra Frei ble sterkt berørt av Guds kraft under forbønnen. I fjorten år hadde hun vært plaget med fibrositt, men etter håndspåleggelsen har hun vært helt frisk.

- Jeg er et helt annet menneske nå. Jeg vet at Gud er allmektig, men har aldri trodd at jeg skulle dra nytte av det. Nå har jeg reist på turer og er ikke nedfor lenger, sier hun til Legedom.

Følger opp

Pastor Erlend Indergaard fikk god hjelp fra de andre menighetene i byen under arrangementet, og han merket seg spesielt det sterke gudsnærværet i kirken som gjorde at folk ikke ville dra hjem.

- Både frelst og ufrelst koste seg i kirken og hadde ikke noe imot å vente på forbønn i flere timer. Vi nøt alle av atmosfæren og av alle undrene som skjedde i helga, sier han til Legedom. I kjølvannet av kampanjen planlegger menigheten å starte Alpha-kurs på Averøya til høsten, hvor mange av de som gav sitt liv til Jesus under kampanjen kom fra.

GLAD KIRKETJENER: Per Gunnar Neergaard syntes det var herlig at kirken hans ble brukt til helbredelsesmøter, og håper at dette snart vil skje igjen. Søndag kveld ble han helbredet etter syv år med en smertefull slitasjeskade på flere av virvlene nederst i ryggen.

GLAD GUTT: Øyvind Eikrem vitnet ivrig om hvordan Gud hadde fjernet smertene fra knærne hans under forbønnen. Pappa Gudmund er svært glad for det som har skjedd med sønnen.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15