Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Sterk helbredelseskraft på Østerbo

«GIFT» MED JESUS: Ingen var i tvil om hvordan man kan komme inn i Guds rike etter at Svein-Magne hadde forkynt i Østerbo-hallen. Omlag 40 personer gav respons på frelsesinnbydelsen, til salens store begeistring.
Foran en fullsatt hall på Østerbo forkynte Svein-Magne om frelse og helbredelse da han besøkte evangeliesenterets Landsstevne den 25. juli i år. Omlag 40 personer gav til kjenne at de ville bli frelst, og Svein-Magne bad i syv og en halv time for syke. Forkalkning, magekatarr, smerter, prolaps og emfysem måtte vike for Guds helbredende kraft.

Tekst: Linda Helén Haukland

–Vi vil fylle denne gamle ishallen med varme og kjærlighet, proklamerte Ludvig Karlsen frimodig da han åpnet kveldsmøtet med Svein-Magne under Evangeliesenterets landsstevne på Østerbo. Forventningen var til å ta og føle på blant de fire tusen personer som hadde funnet veien til hallen denne kvelden. Sangerne og musikerne på scenen sang som det rene fyrverkeriet «når de frelste toger inn» til salens store begeistring før Svein-Magne forkynte om ulike veier til å bli helbredet.

– På samme måte som det fins fysiske lover, fins det også åndelige lover som vi må følge dersom vi ønsker Guds velsignelse i våre liv. For å bli helbredet, må du vite hva Guds Ord sier og handle på det. Du må tro at Jesus har betalt for din sykdom på korset og ta imot helbredelsen på Guds premisser, ikke dine egne, forkynte han.

Dirring i brystet

– Men en type helbredelse er den viktigste av alle; åndelig helbredelse.

– Det er ikke nok å snakke med Jesus, du må «gifte» deg med ham. Du må gi ham hele ditt liv for å bli frelst, sa Svein-Magne. Med god hjelp av Lise og Ludvig oppe på podiet, talte han omlag 40 hender som ble løftet til tegn på at man ville bli frelst. Enda flere kom fram til scenekanten for å bli gratulert av Svein-Magne, og David Hellstrøm (11) var tydelig stolt da det ble hans tur å hilse på «mirakelmannen». Svein-Magne ble så glad over at han ble frelst så tidlig i livet, at han like godt løftet ham opp slik at alle fikk se ham.

Det var mange som fant veien til Østerbo-hallen denne kvelden for å få forbønn. En av dem var Nils Tore Mjønes fra Karasjok. Han fikk luftveisplager for ti år tilbake, og for ett år siden konstaterte legene at han led av lungeemfysem. Mens Svein-Magne ber, kjenner han en dirring i brystet.

– Nå er det godt å dra inn pusten, jeg kan trekke lufta helt ned i lungene, fortalte han begeistret etterpå.

Slitasjen er borte

Hans Erik Arntsen (48) fra Fredrikstad stod lenge i kø før det ble hans tur. Ryggen verket hele tiden på grunn av en prolaps han pådro seg på forsommeren. Like før han dro til Østerbo, satte smertene inn for alvor og ryggen låste seg.

– Det var nesten slik at jeg vurderte å bli hjemme, forteller han.

Da Svein-Magne bad, forsvant de akutte smertene ut av ryggen hans. Og etter noen dager var han helt god i ryggen.

– Alle tegn på slitasje i ryggen er borte, forteller en glad Hans Erik til Legedom på telefonen en måned etter møtet.

Helbredet rygg

Lindis Fluevåg (26) fra Ålesund får også «ny rygg» denne kvelden. I 10 år har smertene vært der, i varierende styrke. Etter forbønnen ser hun strålende opp på Svein-Magne.

– Jeg er helt god! utbryter hun.

Spent reiser Lindis hjem fra Østerbo med forventning om at Gud også skal ta seg av hennes kroniske magekatarr. De første symptomene kom for åtte år siden, men de siste 18 månedene har sykdommen dominert hele hennes hverdag.

– Jeg hadde veldig dårlig matlyst fordi jeg var kvalm og uvel hele tiden. Plagene gjorde at jeg ble et halvt år forsinket i sykepleier-studiet, og jeg kunne knapt pusse tennene uten å brekke meg. Jeg måtte tvinge i meg maten og gikk ned mange kilo.

Til slutt satte legene henne på en trippel-kur, som kostet 900 kroner uka.

– Men det hjalp meg ingenting. Til slutt var det bare Gud igjen som kunne hjelpe meg, og etter forbønnen på Østerbo er livet mitt helt forandret. Studiene går unna, og jeg kan pusse tennene uten problemer. Jeg merker ingenting til magekatarren lenger, sier Lindis glad til Legedom.

Gud talte

Arne Jonny Kjennerud (45) fra Degernes kom til møtet med forkalkning i en skulder etter en bilulykke for 20 år siden. Legene hadde sagt at skulderen kunne åpnes, men at det ikke fantes noen garanti for at den skulle bli god. Det var 10 prosent sjanse for at en slik operasjon skulle bli vellykket.

– Skulderen er smertefull, og jeg kan ikke sveive armen rundt på grunn av de intense smertene, forklarte han.

Da klokken hadde passert midnatt, gikk Svein-Magne i et rom ved siden av for å få seg en matbit.

– Da bestemte jeg meg for å gi opp, men på veien ut sa Den Hellige Ånd til meg: «Gå inn igjen!» Jeg var veldig trøtt, men gikk tilbake likevel.

Ullkledt kø

Da Svein-Magne kom tilbake, gikk han rett mot Arne Jonny.

– Du står her ennå, sa han muntert og bad for skulderen hans. Noen minutter senere var den helt smertefri.

– Nå kan jeg sveive den rundt og rundt uten antydning til smerter. Forkalkningen er helt borte! jubler han.

Da natten begynte å gå ut i de små timer, hentet arrangørene ulltepper til dem som ennå stod og ventet på tur. Det ble etterhvert en ganske fargerik gjeng i rød, gul og grønn ull som fulle av forventning og tro i blikket stod i forbønnskøen.

Jesus helbredet

En av dem var redaktør i Evangeliesenterets blad «Ennå er det håp,» Sten Olsen. Han hadde målt blodtrykket sitt hos faren før landsstevnet, og undertrykket viste 129, noe som er alarmerende høyt.

– Alle sa at jeg måtte gå til legen, men jeg hadde så mye å gjøre at jeg kom meg ikke i vei før stevnet, forteller han til Legedom.

– Det var godt du kom i tide, sa Svein-Magne alvorlig og la hendene sine på skuldrene hans mens køen trykket på fra alle kanter for å få tur fortest mulig.

– Så la han hånda si på brystet mitt, og jeg ble glovarm. Dagen etterpå fikk jeg låne en blodtrykksmåler, og den viste et undertrykk på 93. Jeg er fremdeles helt overveldet over hvor god Gud er, sier han.

Klokken halv fem om morgenen var Svein-Magne ferdig med forbønnen, og ingen var i tvil: Jesus hadde gått omkring og gjort godt og helbredet denne kvelden på Østerbo.

PROBLEMFRI TANNPUSS: Lindis Fluevåg fra Ålesund hadde slitt med kronisk magekatarr i åtte år da hun kom til Svein-Magnes møte under Evangeliesenterets Landsstevne. Her ble hun fullstendig helbredet.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15