Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Åpen himmel over Myre

Da Svein-Magne Pedersen besøkte Myre i Vesterålen den 26. og 27. september, lå det forventning i lufta blant de fremmøtte. Rundt 30 ble frelst denne helgen, og helbredelsene stod i kø.

Tekst og foto: Linda Helén Haukland

Pastorparet Oddrun og Arne Nymoen i Familiekirka på Myre brenner for at sambygdingene skal få oppleve Jesus slik han er. Derfor tok de kontakt med Svein-Magne og ba ham komme slik at kraften i evangeliet kunne bli demonstrert på deres hjemsted. Og slik ble det den siste helga i september!

Straffen ble lagt på Jesus

Svein-Magne var i storform og gledet seg over dem som hadde funnet veien til Familiekirka denne regntunge kvelden. Sangen runget fra mannsgruppa på scenen ; «Jesus er livet for meg ..» og snart er det flere enn dem som kan synge med i dette koret. Svein-Magne forkynte klart frelse og helbredelse i disse to møtene.

Menneskekjærligheten er slik at den sier «I love you because…», men Guds kjærlighet sier «Jeg elsker deg uansett, også på tross av…» Det er denne kjærligheten Gud elsker deg med. Men Gud er ikke «bare» kjærlighet. Gud er også en rettferdig dommer. For å slippe at straffen for din synd skal ramme deg, sendte han Jesus og lot straffen ramme ham på korset.

Ektepar på samme vei

Det er helt stille i lokalet, det legger seg et alvor over forsamlingen, og når Svein-Magne oppfordrer mennesker til å ta imot Jesus, kommer det hender opp over hele salen. En etter en viser de tegn på at de trenger Jesus og hans nåde, de også. Noen gråter, andre lukker øynene og nyter av dette stille nærværet som har senket seg over salen. Noen opplever fred i sjelen for første gang på lenge. Til sammen tok rundt 30 personer imot Jesus denne helgen på Myre, og deriblant var det flere ektepar hvor den ene ikke har tatt imot tidligere, som nå sammen er på vei til himmelen.

Smertefri hvalfanger

«Min sang gjelder en konge...» Tonene strømmer ut gjennom høyttaleren rett ved siden av den pensjonerte hvalfangeren Hans Willassen (80) fra Digermulen. Han har utslitt rygg etter mange tunge tak på sjøen, og ønsker forbønn i kveld. Gud, skap nye skiver, ber Svein-Magne, og lar hånden gå opp og ned over ryggen hans. Det begynner å prikke nedover beina fra ryggen. Jeg skjelver nesten, sier Hans og smiler litt for seg selv. Etter forbønnen har han ikke kjent noen smerter i ryggen, og skuldrene og nakken er også helt smertefrie.

Kjeven ble smertefri

Hvem er det som har problemer med kjeven her? Svein Magne ser opp fra forbønnen og ut over salen. Han kjenner at det er noen som har smerter eller betennelse i kjeven, og spør en gang til. «De e mæ» kommer det fra venstre. En kvinne som ønsker å være anonym, har gått sterke smerter i kjeven i to uker.

Jeg fikk veldig sterke smertestillende i går, og var litt skeptisk til dette møtet. Men nå kjenner jeg jo at det dunker inne i kjeven og smertene er borte. Det er nesten så jeg ikke tør å tro det, sier hun glad. Neste dag ringer tannlegen og spør hvordan det går, og da forteller hun til hans forbauselse at Gud har rørt ved henne og at hun ikke har trengt noe smertestillende etter forbønnen.

Føler seg sett

Noen er sår i ørene på grunn av øredobber, sier Svein-Magne og ser en stund etter hvem det er. Langt om lenge rekker Jenny Brenne opp hånden. Det er litt spesielt at han nevnte nikkelallergi, jeg tenkte at det måtte være meg, så jeg rakte opp hånda etter en liten tenkepause. Jeg følte meg virkelig sett for jeg har nesten ikke sagt det til noen, så det måtte være Gud som visste om meg, sier hun entusiastisk etterpå.

I morges klødde det så fælt i øret at jeg måtte ta ut øredobbene igjen etter at jeg tok dem på meg, forteller hun. Etter den kvelden på Myre, har hun ikke merket noe til allergien. Øredobbene sitter på plass, og Jenny har fortalt mange av vennene sine om det som har skjedd.

God i rygg og mage

Edel May Eltoft fra Gravdal i Lofoten fikk først vite om møtene på Myre av svigerinna si, etterpå leste hun om dem i Legedom. Til tross for en kraftig forkjølelse hadde hun reist til Myre denne helga, og det har hun ikke angret på siden. I 1992 fikk hun nemlig et prolaps i ryggen som siden har forårsaket stadig sterkere smerter når hun har belastet den.

Smertene har begrenset meg veldig. Jeg har ikke kunnet skifte på senga engang uten å få vondt i ryggen forteller hun.

Under forbønnen kjente jeg en varme som gikk rett inn i ryggen og så forsvant smertene. De har ikke vært der siden.

Etter at Svein-Magne hadde bedt for henne og hun reiste hjem, merket hun at også de plagsomme magesmertene var borte.

Jeg har hatt magekatarr lenge, og smertene har vært strie, men nå er jeg helt god i magen, forteller Edel May.

Ryktene går

Oppe i kafeen i andre etasje av Familiekirkas lokaler fortelles det om hva Jesus har gjort nede i møtesalen under forbønnen. Det snakkes og flires og drikkes kaffe, og mange klemmer deles ut i takknemlighet og glede over at Jesus fremdeles går omkring og helbreder alle dem som ligger under for sykdom og smerte. Jesus gjør under på Myre! Det er virkelig sant! Ryktene sprer seg, og Guds godhet er på manges lepper rundt om i Vesterålen etter denne helga. Regnet har hele tiden laget trommelyder fra taket i møtesalen, men det har ikke hindret at mange kommer og får oppleve at det finnes en åpen himmel over Myre.

Smertefri: Hvalfanger Hans Willassen fra Digermulen opplevde prikking i ryggen og nedover bena. Han har ikke hatt smerter i skuldre, nakke og ryggen siden han var på møte i Familiekirka på Myre.

Kvitt mage- og ryggsmerter: Edel May Eltoft ble kvitt plagsomme smerter i mage og rygg da Svein-Magne Pedersen ba for henne på Myre.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15