Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2018 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Jeg ble fri fra Menieres og struma i et nu

OPPFYLT ØNSKE: Gerd Marie Foss foretrakk håndspåleggelse i stedet for piller og operasjon.
Gerd Marie Foss led av den medisinsk «uhelbredelige» sykdommen Menieres. I tillegg hadde hun struma, men våget ikke la seg operere . Kunne troen på Gud hjelpe henne, eller måtte hun slite med sykdom resten av livet?

Ørespesialisten hennes i Oslo sa: Du vil aldri bli kvitt Menieres! – Det var en forferdelig beskjed å få, sier Gerd alvorlig.

Når hun førte en samtale, kjentes det som å snakke i en bøtte. Hun hadde fryktelig øresus – rene lurvelevenet, som hun selv sier. Det minnet om lyden av et fossefall.

Gerd hadde mye hodepine, særlig over panna og i bihulene. Plagene ble stadig verre, til sist måtte hun avslutte yrkeskarrieren. Kvinnen fra Skedsmo hadde da hatt Menieres i cirka ti år.

Momentant

Så i 1998/99 var det endelig helbredelsesmøte i nabokommunen, Rælingen. Svein-Magne skulle betjene de syke, og Gerd hadde sånn tro for å bli bra!

– Jeg ble helbredet i et nu! Hun ler. Det ble helt stille i ørene, og har vært det siden.

Etter at helbredelsen var et faktum, besøkte hun nok en gang ørespesialisten. Det var samme mann som noen år tidligere hadde kommet med den nedslående beskjeden. Hun fortalte om møtet.

– Han ble henrykt, og viste tommelen opp, hadde aldri tidligere hørt om noen som var kvitt Menieres!

Gerd er glad som ei lerke når hun forteller om det store bønnesvaret. Ettersom vi befinner oss på Romerike burde jeg vel si «glad som en kanarifugl» ettersom det lokale fotballaget og dets supportere kaller seg det.

Plutselig vekk!

Moren, som tidlig ble enke, døde etter en komplisert strumaoperasjon.

– Mamma ble lurt inn i døden, hun ville ikke opereres, var redd narkose. Likevel lot hun seg overtale. En uke etter operasjonen døde hun av narkosesjokk. Tapet av moren gjorde at Gerd mistet tiltro til leger og sykehus.

Da hun selv fikk struma som 30-åring, bestemte hun seg for aldri å la seg operere.

– Kulen på halsen kunne flyttes fram og tilbake, den vokste utover og var av det farlige slaget. For ett år siden sto Gerd nok en gang i forbønnskøen, denne gang på Regnbuen Kristne Fellesskap på Lørenskog.

– Jeg nevnte ikke kulen for Svein-Magne, hadde andre ting på hjertet. Det var sent og vi var i ferd med å gi opp da Pedersen stilte oss opp på geledd og ba en fellesbønn. – Plutselig var kulen vekk! Gerd ler og strekker hals for å vise frem resultatet.

– Har du fortalt det til mange?

– Mange? Jeg forteller det til alle! Det er helt utrolig!

Gerd som nå er blitt 82 år, gleder seg over alle mulighetene livet har å tilby. Troen på Gud er blitt styrket etter det hun har opplevd. Hun er jevnlig i Metodistkirken i Lillestrøm hvor hun får næret troen på en Gud som gjør det «umulige» mulig.


© 2018 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

SLIK KAN DU BLI HELBREDET
(Bok)

En veiviser til helbredelse av Svein-Magne Pedersen

De gode nyhetene om at Gud ønsker å helbrede alle mennesker fra alle sykdommer trenger å bli spredt viden om. Lenge har Svein-Magne gått og tenkt på å utgi en enkel og liketil bok om dette viktige emnet. Når dette leses, er den snart ferdig trykt og klar til salg.

Boken tar for seg de grunnleggende sannhetene om helbredelse. Opp gjennom kirkehistorien har teologien om helbredelse blitt utvannet og gjort kraftløs. Vi trenger derfor å trenge inn i Bibelens kilde til visdom om dette emnet. Boken rydder bort misforståelser og en feilaktig og svak teologi om dette emnet. Deretter gir den svaret på hva vi skal tro, hvordan vi skal tro og hvordan vi skal ta imot Guds sjenerøse gave. Punkt for punkt blir du veiledet inn i Guds rike skattkammer av visdom som du trenger å kjenne til for å motta din helbredelse.

Mot slutten av boken er det to bønner om helbredelse som du kan be, samt et bilde av Svein-Magnes hånd. Flere kan vitne om at de er blitt helbredet ved å be disse bønnene eller ved å legge sin hånd mot Svein-Magnes hånd – eller ved å legge hans hånd mot det syke sted. Det kan også du gjøre og forvente et mirakel fra Gud.

Boken Slik kan du bli helbredet er nøkkelen som du trenger å kjenne til for kunne bli frisk.


Les mer


Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15