Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Ventet på operasjon – ble helbredet på 15 minutter

TOK I TV-EN: Rolf Nilsen la hånda på sitt Grundig fjernsynsapparat og fikk «ny» arm. Foto: Privat
Rolf Nilsen la hånda på fjernsynet under en reprisesending fra TV Visjon Norge. Da slo et mirakel ned i den nordtrønderske bygda.

Tekst: Marta Lillian Moan

En dag i mars ligger Rolf Nilsen(58) hjemme i sofaen og ser en reprisesending fra TVVisjon Norge. Kanalen sender et program fra Forum Kino i Bergen hvor Svein-Magne preker og ber for syke. Rolf har det siste året hatt slike smerter i armen at han ikke har vært i stand til å trykke inn knappen på fjernsynet. Mange praktiske gjøremål i huset hjemme i Mer-åker ble parkert. Å løfte på barnebarna var en umulig oppgave.

Røntgenbilder viser at en sene i skulderen ligger i klem. Tabletter hjelper ikke mot de sterke smertene. Behandling hos fysioterapeut har forverret situasjonen. Armen er visst ødelagt for godt.

Nilsen venter bare på å bli operert ved Stokkanklinikken i Trondheim.

Løp til TV-en

Fru Ellinor sitter også og følger TV-sendingen. I det Pedersen begynner å be, «pisker» hun Rolf til å løpe bort til fjernsynet.

– Jeg spratt opp av sofaen og la hånda på TV-apparatet, forteller Rolf. Så gikk jeg og la meg nedpå igjen.

Ellinor har sittet og bedt til Gud. Det smerter sånn for henne å se ektefellen lide. Han har sovet dårlig de fleste netter det siste året, kunne ikke ligge på høyre side. Plutselig, etter 10–15 minutter, spretter Rolf opp av sofaen, løfter begge armene i været og roper høyt. Forfjamset ser Ellinor at mannen legger seg ned på kne og takker Gud for Svein-Magne sin gave til å formidle helbredelse.

– Han gråt og takket Gud for at armen var blitt helt bra!

Ellinor og Rolf ler når de nå fem måneder senere beskriver hva som foregikk hjemme på stuegolvet. Rolf har vært tipptopp i armen siden. Han har stått ti meter over bakken og malt huset til en bekjent. Nå maler han sitt eget kjøkken med grå spraymaling, og arbeidet går som en lek! Barnebarna har endelig blitt tatt i favn av en kjærlig bestefar. De har fått en helt ny tilværelse nå som mannen i huset har to armer i funksjon. – Det er helt fantastisk, helt ufattelig! Og Jesus skal ha all ære for dette, sier de begeistret.

Ikke hverdagskost

Ellinor innrømmer at hun mange, mange ganger har lurt på om helbredelsen ville holde. Stadig har Rolf fått spørsmål om armen er like bra. – Jeg har ikke kjent et stikk i armen en eneste gang, forteller han henrykt.

Ellinor og Rolf er grenseløst takknemlige og forteller til alle som vil høre. Å bli helbredet etter å ha tatt i en TV er ikke hverdagskost i Meråker.

– Vi har TV Visjon Norge stående på hele døgnet. Det som ellers sendes er så nedbrytende, sier de to. De sprudler over det som Jesus har gjort i livene deres. Dette er bare en av flere helbredelser. De lover på ære og samvittighet å fortelle om de andre ved senere anledning. Rolf som opprinnelig kommer fra Larvik, var alkoholiker i 30 år.

– Jeg ble løst, frelst og fri da jeg kom på Evangeliesenteret i Drammen, forteller han. Siden har det vært Jesus morgen, middag og kveld. Helbredelsen de fikk erfare kommer flere andre til nytte, for Stokkanklinikken i Trondheim har fått en pasient mindre.


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15