Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
– Jeg fikk legedom gjennom Svein-Magnes bok

FRI FRA ANGST: Gjennom boken Legende Dråper ble Tore Morten Selnes kvitt de psykiske lidelsene som hadde plaget ham siden barndommen. Her står han sammen med Svein-Magne på det nye senteret, og viser frem boken som hjalp ham til helbredelse.
Tore Morten Selnes ble fri fra et liv med angst, tvangstanker og forfølgelsesvanvidd gjennom å legge Svein-Magne Pedersens bok Legende dråper på brystet.

Tekst og foto: Tor-Bjørn Nordgaard

– Alt er mulig for Gud, når Han kunne ta et sånt nervevrak som jeg var og gjøre meg frisk, sier Tore Morten Selnes, som kommer fra Askvoll i Sogn og Fjordane, men som de siste fem årene har holdt til i Vennesla utenfor Kristiansand.

Mobbeoffer

Problemene begynte på barneskolen, der han ble utsatt for kraftig mobbing, som inkluderte både fysisk og psykisk vold.

– Jeg var tretten år gammel første gangen jeg truet med å ta livet mitt, forteller han. Etter dette fikk Tore Morten sitt første møte med psykiatrien, og siden bar det inn og ut av flere klinikker. Mobbingen resulterte i angst, og angsten utviklet seg til tvangstanker.

– Jeg trodde noe ondt kom til å ramme meg hvis jeg ikke hadde riktige ritualer for hvordan jeg gjorde alt mulig, som for eksempel å åpne dører. Tvangstankene utviklet seg til forfølgelsesvanvidd.

– Jeg trodde hele tiden at noen var etter meg for å ta meg.

En stund trodde han løsningen var å finne i det okkulte.

– Jeg gikk til et medium for å få vite hvordan fremtiden ble, og jeg brukte pendel for å ta avgjørelser. Jeg klarte ikke å stå på egne ben. Gud var det uaktuelt å satse på.

– Jeg vokste opp i et kristent miljø, men jeg var forblindet, så jeg trodde mobbingen var en straff fra Gud for at jeg ikke klarte å leve rent nok. Jeg så ikke at det var Guds godhet som var grunnen til at jeg i det hele tatt overlevde.

Frelst, ikke frisk

Bildet av Gud forandret seg da han møtte sin kristne svoger for første gang som 24-åring.

– Jeg var fiendtlig innstilt mot Gud, og ute etter å ta de kristne. Likevel møtte han meg med en åpenhet som satte spor. Jeg fikk lyst til å tro på den Gud han trodde på, men jeg var langt nede i et mørkt mareritt.

En dag noen måneder etterpå gav Tore Morten livet sitt til Jesus.

– Jeg gikk tur ute i fjellheimen da jeg kom til meg selv. Jeg gikk på kne og befalte djevelen å ta klørne vekk fra livet mitt, og gav alt til Jesus. Etter dette forsvant en god del av problemene, men en god del satt igjen også. Jeg slet fortsatt med angst for ikke å være god nok, for ikke å strekke til, og for hva som ville skje hvis jeg gjorde noe feil. Forfølgelsesvanviddet var jeg heller ikke kvitt. Etter hvert innså jeg at angsten var hovedårsaken til mange problemer i livet mitt, og jeg forsto at jeg trengte helbredelse for dette.

Boken ble redskapet

Tore Mortens tilstand forverret seg ettersom tiden gikk, og som 29-åring ble han langtidssykemeldt fra jobben som maler i svogerens firma. Etter et halvt års sykemelding, begynte han å bli desperat etter hjelp.

– Jeg hadde hørt om Svein-Magne Pedersens forbønnstelefon, men var skeptisk siden det kostet penger. Dessuten hadde jeg fått et litt negativt bilde av ham gjennom enkelte medier. Svogeren min mente likevel jeg burde kontakte Pedersen. Han gav meg boken hans, Legende Dråper, og viste meg at Pedersen hadde kopiert inn i boken et bilde av hånden sin, for at man skulle bruke denne boksiden som en indirekte håndspåleggelse. Sent en kveld, etter at kona hadde lagt seg, sa jeg til Gud at jeg ville prøve dette her. Jeg åpnet boken på siden med hånden, la den mot kroppen, ba en bønn fra boken, og gikk og la meg igjen uten å tenke så mye mer på det, forteller han.

Da dette skjedde, hadde han akkurat begynt å jobbe ti prosent.

– Dagen etter bemerket sjefen på jobben at han syntes jeg fungerte så bra. Han mente det ikke ville være lenge før jeg kom tilbake i fullt arbeid hvis det fortsatte slik. Jeg fortalte hva jeg hadde gjort, og han syntes det var fantastisk.

Prosess mot frihet

Straks etter denne opplevelsen begynte Tore Morten å trappe opp jobbingen. Et halvt år etterpå var han helt frisk og i fullt arbeid.

– Det kom noen angrep underveis. Bare to dager etter helbredelsen kom angsten tilbake, men da sa jeg: «I Jesu navn djevel, ta pakket ditt med deg og forsvinn,» og det gjorde han. Det var som når Jesus stillet stormen, beskriver han.

– Gud viste meg også noen nøkler til å beholde friheten jeg hadde fått. Jeg skjønte for eksempel at å se på skrekkfilm ikke er bra for meg, fordi det er med på å gi meg forfølgelsesvanvidd. Før klarte jeg ikke å forholde meg til regninger, jeg bare kastet dem uten å åpne dem. Nå betaler jeg dem i tide, og slipper å bekymre meg for dem. Jeg har også begynt å våge å ta telefonen når et ukjent nummer ringer, uten å begynne å være redd for at det betyr at noen er etter meg. Jeg har i det hele tatt sluttet å stikke av fra alt mulig, forteller maleren, som nå, et år etter helbredelsen, er i full vigør på jobben.

I høst har et av oppdragene hans vært å male Misjonen Jesus Legers nye helbredelsessenter innvendig. Nå har han bare godt å si om predikanten han tidligere var skeptisk til.

– Svein-Magne sier jo selv at det er Gud som helbreder og ikke ham. Jeg fikk legedom gjennom boken Legende Dråper. Gud kan gjøre det på denne måten, fastslår Tore Morten Selnes.

«Håndspåleggelse»: Tore Morten Selnes ble helbredet fra angst da han la bildet av Svein-Magnes hånd mot kroppen sin og ba en bønn om helbredelse fra boken.

MALER: De siste månedene har Tore Morten Selnes vært med på å male Misjonen Jesus Legers nye helbredelsessenter i Vennesla.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15