Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
– Et åndelig helsesenter for Norge

ØNSKER VELKOMMEN: Svein-Magne Pedersen foran Misjonen Jesus Legers nye helbredelsessenter.
Onsdag 2. desember hadde Svein-Magne Pedersen og medarbeiderne hans sin første arbeidsdag i nytt helbredelsessenter. – Herfra skal vi være med på å fremme evangeliets vekst i Norge og bremse avkristningen av landet vårt, sier evangelisten.

Tekst og foto: Tor-Bjørn Nordgaard

Misjonen Jesus Leger har det siste året holdt på med et stort byggeprosjekt, og nå står et nytt helbredelsessenter på 1400 kvadratmeter ferdig. Den to etasjers bygningen befinner seg i sentrum av Vennesla, to mil fra Kristiansand. Senteret rommer 15 kontorer, møtesal til 200 mennesker, kjøkken og spisesal, bønnerom og TV-studio. Bygget er topp moderne utstyrt, med vannbåren varme, flislagte gulv og en flott gasspeis i vestibylen.

Voksende omfang

Lederen for Misjonen Jesus Leger er ikke i tvil om at det var behov for denne store satsingen. – Vi har for lengst vokst ut av bygningen på Hægeland, hvor vi har holdt til siden 2001. Nå synes vi det er på tide at vi får et skikkelig senter, sier Pedersen.

Stiftelsen Misjonen Jesus Leger ble startet i 1990, og har i dag 20 arbeidere på hel- eller deltid. I løpet av en vanlig dag ringer 300–500 mennesker forbønnstelefonen hvor helbredelsesevangelisten ber for syke fra sitt kontor. Mange skriver også brev eller e-post med bønneemner. I løpet av året sendes det ut nesten 30 000 brev med vedlagte salveduker til folk over hele landet som har søkt forbønn.

– Vi har fått høre fra postverket at vi er en av deres største kunder her på Sørlandet, smiler han. Hver onsdag kveld holder Svein-Magne Pedersen «telefonmøte» i Telekirken, hvor han forkynner evangeliet for innringerne, inviterer til frelse og ber for syke. I tillegg holder han møter i menigheter, på hoteller og på messer i inn- og utland omtrent annenhver helg.

I løpet av fjoråret gav nærmere 1800 mennesker til kjenne at de ville bli frelst, og mange gir tilbakemelding om at de har blitt friske fra sine sykdommer, ifølge Pedersen selv.

Misjonen Jesus Leger driver også forlagsvirksomhet, utgivelse av bladet Legedom og produksjon av TV-programmer som sendes over hele Europa gjennom Gospel Channel. Det nye senteret blir hovedbasen for alt stiftelsens arbeid. – Et åndelig helsesenter, kaller Pedersen det.

Mirakel-lørdag

Siden senteret har egen møtesal og spisesal, kan Misjonen Jesus Leger nå invitere jevnlig til «Mirakel-lørdag» i Vennesla.

– Dette blir en dag i Guds nærvær, i en helbredende atmosfære. Sammen med flere andre vil jeg undervise om forskjellige sider ved helbredelse, og utover kvelden blir det forbønn for syke, sier Pedersen.

I tillegg vil det annenhver torsdag bli satt opp forbønnsdager hvor Svein-Magne vil ta imot folk til forbønn etter timeavtale (Torsdagsbønnen). Etter hvert ønsker han også å åpne opp spisesalen på dagtid for folk som ønsker å komme innom for å ta en kopp kaffe, se på bok- og CD-utvalget og kanskje ha en bønnestund på bønnerommet.

– Guds senter

Prislappen på byggeprosjektet ender på 25 millioner kroner. Verdibanken har lånt stiftelsen 13 millioner, og resten må dekkes av egenkapital, som for en stor del finansieres gjennom gaver.

– Hvordan går det i disse finanskrisetider?

– Så langt har vi ikke merket noe særlig til finanskrisen. Folk gir, og pengene ruller jevnt og trutt inn. Vi håper de vil fortsette å gjøre det, hvis ikke så har vi et problem. Men vi har tro på at dette er Guds senter, og at Gud vil sørge for at det blir betalt av mennesker som elsker dette med helbredelse og misjon, sier Pedersen optimistisk.

Han mener det er stort behov for et senter som kan spre undervisning om helbredelse.

– Vi trenger å få et klarere syn på helbredelse, med evangeliene som fasit, og ikke vår tradisjon eller erfaring, mener han.

Samtidig understreker evangelisten at helbredelsestjenesten først og fremst handler om misjon.

– Mitt motto er: Fra helse til frelse. Vi vil at folk skal smake på Guds kraft, for når de har smakt på den, nøyer de seg ikke med skalken. Da vil de ha hele brødet, sier Svein-Magne Pedersen.

NYTT KONTOR: Herfra ber Svein-Magne Pedersen for syke på forbønnstelefonen.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15