Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Angina og kronisk bihulebetennelse sporløst borte

FRELST OG HELBREDET: Birger Rystad ble både frelst og helbredet fra angina og kronisk betennelse i øvre del av bihulene, da Svein-Magne Pedersen hadde møter på Finnsnes i sommer. Foto: Birger Rystad
Det ble litt av en kveld for Birger Rystad fra Målselv, da han tok turen til et møte med Svein-Magne Pedersen på Finnsnes i sommer. Først ble han frelst, så ble han kvitt angina, og så ble det slutt på 58 år med kroniske plager i hodet.

Tekst og foto: Tor-Bjørn Nordgaard

– Deg har jeg fått beskjed om, smilte Svein-Magne Pedersen og rakte ut hånden mot Birger Rystad i hallen under møtet. Allerede da mente Birger han hadde fått en sterk opplevelse.

– Jeg forsto ingenting, for han tok ikke flere i hånden der, men jeg tenkte at hvis det virkelig var slik at han hadde fått beskjed fra Vår Herre om at jeg skulle være der, så måtte det bety at Han virkelig har sett meg og holdt Sin hånd over meg i alle disse årene, til tross for all festing og turing og alt mulig annet rart.

Glad for frelse

Da Svein-Magne forkynte evangeliet den kvelden, tok han imot invitasjonen til å bli frelst.

– Når jeg tenker meg om, ser jeg at Gud har berget livet mitt tre ganger, og jeg har alltid trodd på Ham, men den kvelden omvendte jeg meg og ble frelst, og det er jeg veldig glad for, forteller han.

Da det senere i møtet ble hans tur til å få forbønn, begynte saker og ting å skje med ham fysisk også.

58 år med smerter

– Jeg kjente et enormt kraftfelt rundt Svein-Magne, forteller han.

– Det første jeg ser at vi må gjøre her, er å ta bort den betennelsen du har slitt med i øvre del av hodet i årevis, sa evangelisten til Birgers forbløffelse. Hvordan kunne han vite det?

– Da jeg var åtte år gammel, opplevde jeg at en voksen mann slo meg så hardt i hodet at det oppsto en kronisk betennelse i øvre del av bihulene. Legene har operert meg tre ganger i årenes løp, men de klarte ikke å fjerne betennelsen, og jeg måtte leve med konstante hodesmerter i 58 år, forteller han.

– Den kvelden var nesen så tett at jeg ikke klarte å få ut en luftboble, og hodet holdt på å sprenges, sier Birger. Svein-Magne ba for hodet hans, men ingenting merkbart skjedde.

– Og så må vi be for anginaen din, sa evangelisten til en om mulig enda mer forbløffet Birger. Han hadde jo slitt med angina i mer enn fem år, og han kunne jo ikke gå stort mer enn ti meter i motbakke uten å spise nitroglyserin, men det hadde han da ikke fortalt!

Anginaen forsvant

– Da han ba for meg, så jeg masse røde prikker foran ansiktet, men merket ikke noe annet, husker Birger. Han mener det var i bilen på vei hjem at anginaen måtte gå.

– Plutselig begynte begge beina å hovne opp, og de ble stive som stokker. Så kjente jeg at det raste i hjertet, og så ble det stille. Så begynte det å rase igjen, denne gangen fra hjertet og nedover i kroppen, helt til det gikk ut gjennom beina, og jeg ble rolig igjen. Etter en times tid forsvant hevelsen fra beina også. Etter dette har jeg aldri behøvd å røre nitroglyserin igjen, forteller han.

Bihulene ble åpnet

Dagen etter begynte plutselig bihulene å åpne seg, og det bør kanskje advares mot å kombinere lesning av de neste linjene i denne artikkelen med inntak av mat, hvis du ikke vil risikere at matlysten blir utfordret.

– Hvis du hadde sett alt det som kom ut av nesen min den dagen, hadde du blitt redd. Det var rødt og fælt, og man kunne minst ha fylt to store kaffekopper med det, skildrer Birger. Etter dette har han pustet fritt, og livet har blitt helt forandret.

– Den forrige legen som så på røntgenbilder av hodet mitt spurte meg hvordan jeg klarte å leve med dette, og det har ikke vært lett, men nå springer jeg rundt i fjellet og kan gjøre alt mulig, smiler han begeistret.

Røntgenbilder

20. juni i år var det tid for ny kontroll på Harstad sykehus. Det var gått bare noen dager siden møtet, men det var en ganske annen Birger Rystad som ble tatt røntgenbilder av denne dagen. – Dette kan ikke være ditt hode, sa legen. Anginaen kunne han heller ikke finne noe tegn til, og nå lurte han på hva som hadde skjedd.

– Jeg har vært hos Svein-Magne Pedersen og fått forbønn, kunne Birger fortelle.

– Det er mer mellom himmel og jord enn vi forstår, for her har det virkelig skjedd et under, måtte legen erkjenne.

Kamerat frelst

Birger Rystad forteller historien på Alternativmessen i Tromsø. Fire måneder har gått siden opplevelsen, og sykdommene er fortsatt borte. Nå har han tatt med seg kameraten Nils Andersen, for at han også skal få muligheten til å bli frelst.

I helbredelsesseminaret tok også han imot Jesus, så de kunne reise hjem igjen frelst begge to.

KAMERAT FRELST: Birger Rystad tok med seg kameraten Nils Andersen til Alternativmessen i Tromsø. Der tok han også imot Jesus. Foto: Birger Rystad

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15