Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Ny strategi: Bønnenettverk

Nettvert: Solveig og jeg, sammen med Anne Katrine og Per Arne Ravnå, vil vi nå starte et bønnenettverk i MJL. Dette vil være en styrke for vår misjon. Foto: Runar Pedersen
Alt som har liv vokser. Jesus sammenligner Guds rike med en surdeig som syrer hele deigen. Vi skal være verdens lys og jordens salt. Vårt misjonskall gjelder «like til jordens ende». Ordren fra Jesus er ikke til å ta feil av. Vi er godt i gang. Men vekst må også føre til utvikling av nye strategier. Ellers blir det hakk i den religiøse plata.

Vi har vokst siden den spede begynnelse i januar 1990. Den 2. januar 1990 flyttet vi inn på MJLs første kontor i 2. etasje på Meierigården i Vennesla. Vi hadde kjøpt inn et par brukte stoler og pulter. Vi hadde ikke telefon, heller ikke en skrivemaskin. Men vi frydet oss over at vi var i ferd med å starte en misjon. Vi laget lover og statutter, og jeg fant på at stiftelsen skulle hete Misjonen Jesus Leger. Så søkte vi fylkesmannen om godkjennelse. Den 6. april 1990 ble stiftelsen godkjent av fylkesmannen som en religiøs stiftelse. Solveig kom på idéen å kalle vårt organ for Legedom. Første nummer kom ut i desember 1990. I 1991 startet vi Forlaget Legedom hvor vi utgir våre bøker.

Siden har vi vokst og vokst – og vokst. Vi fryder oss til tross for at arbeidsmengden bare øker og øker. Vi må nå ansette flere folk. Arbeidet øker fordi vi når ut til flere mennesker med evangeliet, og stiftelsen får etter hvert flere bein å gå på. Derfor gjør det godt å gjøre en innsats. Det er inspirerende å lykkes. Det er unorsk, men likevel bibelsk å ha suksess. Den som holder seg nær til Herren, har et løfte å holde seg til: «Alt hva han gjør, skal han ha lykke til.»

4 % av Norges befolkning leser Legedom. Det vil si at over 200.000 leser bladet. Vi har hovedsakelig håndplukket våre abonnenter – ikke kjøpt dem. Men når alt lykkes og vokser, bør man være oppmerksom på farer. Det er viktig med strukturendringer slik at det ikke blir for mange løse tråder. Dessuten – djevelen liker ikke at vi lykkes. Han har planer om å skade eller ødelegge MJL. Men det skal han ikke kunne greie. Fariseerne rundt omkring liker slett ikke at vi lykkes. Det gjør heller ikke endel kirkeledere. For her er det kirkepolitikken som styrer tenkningen, ikke Den Hellige Ånd.

Nettopp derfor trenger vi en beskyttelsesmur rundt oss, en bønnemur. Da Moses løftet sine hender og ba mens Israels soldater kjempet mot fienden, amalekittene, måtte fienden vike (2 Mos 17). Men da han ikke lenger greide å holde armene oppe, fikk motstanderne overtaket. Guds kraft virket ikke så sterkt når han mistet konsentrasjonen. Seier over åndsmaktene ligger i et samarbeid mellom oss og Den Hellige Ånd. Da Mose kraft var svekket, kom hans nære venner Aron og Hur og hjalp ham. De holdt hans hender oppe mens han igjen konsentrerte seg i bønn for de som var i striden. Til slutt vant israelittene over amalekittene. Bønn utløser åndelige krefter og setter Guds engler i arbeid. Bønn var hovedårsaken til seieren – ikke alene soldatenes dyktighet. Skal vi ha seier i vårt misjonsarbeide, må vi innvie oss i bønn, be for hverandre og utløse Guds kraft over personer og situasjoner.

For fire år siden traff vi ekteparet Anne Katrine og Per Arne Ravnå fra Stjørdal. De var sangere under en møteserie i Rana Frikirke. Vi kjente at vi lå på samme bølgelengde. I mars i år treftes vi på nytt igjen. Vi var på gjennomreise og besøkte dem i deres hjem i Stjørdal. Her fødtes idéen om å kalle dem til å arbeide for MJL. Vi bare kjente at de hadde samme visjon som oss. Da jeg tilbød dem jobben over en velsmakende tallerken fårikål, satte Anne Katrine i et spontant gledesrop: «Åja!!» Og Per Arne var helt med på notene. Anne Katrine fortalte at hun helt fra barnsben har båret på et ønske om å arbeide på et helbredelsessenter. De ønsker å synge og spille slik at Guds kraft kan bli forløst i syke mennesker mens jeg ber for dem i ettermøtene.

Begge har bestemt seg for å slutte i sine yrker, han som mangeårig rådgiver i NAV, hun som mangeårig rådgiver i PP-tjenesten i Stjørdal. De er høyskoleutdannet med lang fartstid og er vant til å møte mennesker og å løse problemer. Anne Katrine er utdannet lektor. Styret har enstemmig gått inn for å kalle dem til arbeidere i MJL. Per Arne blir koordinator for møter og arrangementer vi skal ha, men vil også hjelpe meg i det daglige arbeidet. Anne Katrine blir rådgiver ved senteret. Hun er flink til det etter at hun selv har blitt løst fra store personlige traumer for mange år siden. Til høsten skal Forlaget Legedom utgi hennes interessante bok «Aldri mer et offer». Anne Katrine vil også organisere et bønnenettverk som nå er blitt en realitet. Her er bakgrunnen for det:

En aprildag i år talte Gud til Anne Katrine og sa at hun skulle bli en forbeder for meg, min familie og virksomheten. Her forteller hun om Guds tiltale:

«Etter at du hadde spurt Per Arne og meg om å komme ned og jobbe for MJL, våknet jeg to netter på rad, og følte Gud sa til meg at min aller viktigste oppgave var å være en forbeder for deg, familien din og virksomheten. Jeg følte at Gud kommer til å bruke deg stadig sterkere, og at det da er utrolig viktig at du har en festning av forbønn rundt deg. Jeg så for meg at det ideelle målet var at det ble bedt hver time i døgnet, hele uka, hele året, kontinuerlig, for MJL. Jeg så også at tjenesten din vokste i takt med at folk ba for deg. Var bønnemuren sterk, var det ingen begrensninger for hva Gud kunne gjøre gjennom MJL.»

Anne Katrine kan fortelle at vi nå har 27 på listen som har sagt at de vil være med i bønnenettverket. Men tallet vokser fra dag til dag. Et foreløpig mål er 200 bønnekjemper. Vi er svært takknemlige for de som uforpliktende ber for oss i ny og ne. Dere som gjør det, fortsett med denne gode tjenesten. Gud har kalt dere til det. Dette er viktig. Men bønnenettverket er mer forpliktende. I dette nettverket vil medlemmene hver uke få telefon eller SMS fra Anne Katrine om ukens bønnebegjær for MJL. Akutte bønnebegjær vil bli sendt på sms til medlemmene.

Hver medlem får en dag i uken som deres bønnedag. Hvor lenge hver medlem skal be på bønnedagen, blir opp til den enkelte å bestemme. Vil man for eksempel be i en halv time, kan man dele det opp i to bolker på 15 minutter. Vi ønsker ikke å legge tunge byrder på noen, men en halv time eller kanskje en time på en dag i uken høres ikke avskrekkende ut. Hver deltaker får bestemme hvilken dag det passer best å ha en bønnedag for MJL. Dette kan gjøres etter avtale med Anne Katrine.

Ta kontakt med meg hvis du vil være med i dette nettverket. Vær med på å nå store deler av verden med evangeliet gjennom din bønn! Du kan være med så lenge du selv ønsker.

Vi ønsker Anne Katrine og Per Arne velkommen som medarbeidere i MJL!


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15