Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Gjør dine penger til såkorn

Den 30. september og 30. oktober ber jeg for deg som gir

På nytt er det mulig å være med i en egen gruppe som vil få en spesiell forbønn om helse og fremgang. Vi skal be om at denne høsten vil bringe god helse og helbredelse til deg og dine. Bli med og opplev velsignelsen ved å gi.

I det siste nummer av Legedom ba jeg leserne om å gi en gave til vår misjon før de dro på ferie. Jeg brukte Jesu egne ord til støtte for en velsignet ferie: «Søk da først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg.» Du som gjorde det, tror jeg fikk en bedre ferie enn om du ikke hadde gitt til Guds rikes sak. Jeg tror Jesus mente det han sa: «Den som gir, han får.» Har noen problemer med å tro Jesu ord, har de et trosproblem.

Jeg ber for alle

Den som kjenner meg, vet at jeg også ber for alle andre som kontakter meg. Hvert år ber jeg for ca. 30.000 syke – på møter, på kontoret samt de som sender brev og e-mail.

I tillegg til dette bønnearbeidet ønsker jeg på min fritid å strekke meg litt lenger for de som ønsker å gjøre noe for å hjelpe oss økonomisk. Midlene vil bli brukt til å utbre evangeliet rundt om i verden. Dessuten er vi nå i gang med å bygge et nytt helbredelsessenter i Vennesla til 18 millioner, og er avhengige av støtte til det. Alt dette har med menneskers helse og frelse å gjøre.

Vennetjeneste

Det er ikke galt å gjøre en vennetjeneste gjennom bønn, strekke seg litt lenger for en som har gjort noe ekstra for Guds sak. I siste nummer av Legedom lovte jeg å be for alle som hadde gitt gaver til vår misjon etter at det siste nummer av Legedom var kommet ut – inntil mandag den 9. juli og fredag den 14. august. På disse to dagene samlet jeg alle blankettene fra banken vår som var kommet inn i denne perioden. Hver giver ble nevnt med navn innfor Guds trone på kvelden den 9. juli og 14. august.

Etter dette har mange gitt positiv respons på denne muligheten til å få en ekstra bønn om helse og velsignelse som takk for gaven. De kontaktet banken sin og ga sin gave på 300 kroner. Flere strøk ut 300 og skrev et større eller mindre beløp. Stor eller liten gave – det varmet våre hjerter dypt.

Vanlig å be for givere

Ideen med å be for givere er egentlig ikke ny. I kirker og bedehus er det vanlig å be en ekstra bønn for de som har gitt i kollekten. Møtelederne ber da omtrent slik: «Jeg ber deg at du, Gud, må rikelig velsigne alle giverne tilbake for den gaven de har gitt til ditt arbeid.» En spesiell gruppe mennesker får en bønn om velsignelse. Er det da galt at jeg gjør det samme?

La dine penger være et såkorn

Å gi til Guds sak kan utløse Guds kraft. Dine penger kan være et såkorn som du sår inn i Guds rike, som gir sin frukt i og med god helse. En bonde vet at hvis han ikke sår kornet i jorden, kommer det ingenting opp. Han høster etter det han sår.

Dette er egentlig en tanke Paulus kaster frem. Etter at han har rost menigheten i Filippi for at de to ganger har sendt ham materiell hjelp når han var i nød, skriver han om «frukten … som rikelig skal komme dere til gode.» Altså snakker han om en spesiell velsignelse som ville bli dem til del på grunn av at de ga sjenerøst. I tilknytning til denne givertjenesten kommer så løftet: «Min Gud skal etter sin rikdom fylle all deres trang i herlighet i Kristus Jesus.» Dette løftet er ikke gitt til hvem som helst. Den er gitt til sjenerøse givere! «All deres trang» kan selvsagt også inkludere helbredelse.

Unni ga og ble velsignet samme dag Her er et eksempel på at Gud ønsker å velsigne en glad giver:

Vi har noen gode norske venner i Canada som heter Unni og Roy Ingbre. Nylig fortalte Unni oss hvordan Gud lærte henne at han velsigner tilbake når vi gir til andre. Her er hennes historie:

«For en tid siden satt jeg og spiste kylling på et kjøpesenter her i byen vår, Langley. Like bortenfor satt en litt forkommen mann. Jeg hadde et stykke kylling til overs som jeg ikke hadde rørt. Gud talte til meg og sa at jeg skulle gi kyllingen til denne mannen. Jeg gikk bort til ham og spurte om han ville ha den. Han smilte og takket så hjertelig for gaven.

Samme dag var min mann Roy og jeg ute på en badeplass og solte oss sammen med mange andre. Et stykke bortenfor oss satt en familie fra Sør-Korea og skulle spise ved det veldekkede campingbordet sitt. Det var dekket med mange deilige retter. Plutselig kom en av dem, en kvinne, bort til oss og spurte om vi ikke ville spise sammen med dem. Vi takket ja og spiste og koste oss sammen med familien fra Sør-Korea. Det var mange mennesker på badestranda denne ettermiddagen. Hvorfor ble akkurat vi valgt ut? Da slo det meg: Dette var fra Gud! Nå velsignet han meg tilbake fordi jeg hadde gitt kyllingen til den forkomne mannen på kjøpesenteret samme dag.»

Dette forteller oss at Gud følger nøye med på hva vi gir – og han er like nøye med å gi tilbake! Han blir aldri noen noe skyldig. Når du gir din gave til MJL, forvent at Gud skal velsigne deg tilbake. Men ikke gi bare for å få. Gi fordi du elsker Jesus og ønsker at Guds rike skal vokse og mange skal bli frelst.

Som Gud – så jeg

Hvis Gud velsigner oss når vi gir, vil også jeg gjøre det. Den 30. september og den 30. oktober vil jeg be spesielt for deg som sender inn din gave på vedlagte blankett(-er). Merk datoene. Det er min måte å si takk for gaven!

To blanketter betyr at du (utenom abonnementet) kan gi din støtte både i september og i oktober. Selvsagt kan blanketten brukes ved en senere anledning også. Ønsker du å gi et annet beløp enn 300 kroner, kan du bare stryke over beløpet og skrive inn den gaven du ønsker å gi, mer eller mindre. Noen har råd til å gi 100 kroner, mens andre har råd til å gi 300, 500, 1000, 10.000 eller mer.

Jeg vil be om at din gave skal være med på å utløse Guds kraft til helse og fremgang for deg og din familie på alle områder i livet. Jesus indikerer dette ved å si: «Den som ber, han får.» Å gi er et privilegium!

Svein-Magne


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15