Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Aud ble frelst og rygghelbredet på Østerbo

NYTT PAR: Aud og Kjell dro til Østerbo for å bli friske. Her ble begge frelst.
Da Aud Wilhelmsen (60) var 18 år, satte ryggsmertene inn. De tiltok med årene, og for to år siden var det krise. Den 25. oktober i fjor talte jeg på et stevne som Evangeliesenteret arrangerte på Østerbo ved Halden. Dit kom Aud fra Tofte for å bli helbredet. Enten måtte hun få en guddommelig operasjon, eller så ventet legene med sine skalpeller på sykehuset i Drammen.

Tekst og foto: Svein-Magne Pedersen

Aud var ofte til sjekk hos flere leger og fikk behandling hos en kiropraktor, uten at det hjalp noe. Legene mente at hun hadde isjias. Aud aksepterte ikke diagnosen, men oppsøkte en kjent nakke- og ryggspesialist, dr. Pahr. Han undersøkte henne og sendte henne til Buskerud Sentralsykehus i Drammen. Her ble det tatt CT-røntgen.

Nedslitte skiver

– Dr. Pahr gransket røntgenbildene og kunne fortelle at ryggen min var svært dårlig. Flere skiver i korsryggen var mye slitt, og den nederste var nesten helt bortslitt. Jeg var ikke overrasket, for ryggen smertet døgnet rundt. Det var vondt å ligge, men verst var det om dagen. Å sitte eller å bevege ryggen var verst. Jeg måtte sette meg forsiktig ned på huk hvis jeg skulle ta noe opp fra golvet. For å komme meg opp igjen, måtte jeg dra meg opp etter en stol. Støvsuging og golvvask var bannlyst. Det hendte at jeg vasket bilen, men da smertet det sånn at jeg måtte krype inn på alle fire. Å gå opp og ned trapper var komplisert. Jeg måtte da holde meg i gelenderet og ta forsiktige steg oppover og nedover, sier 60-åringen.

– Dr. Pahr gav meg tilbud om fysioterapihjelp: «Jeg skal nå sende deg til Norges beste fysioterapeut som bor i Drøbak. Hvis ikke han kan hjelpe deg, må du opereres og få avstivet ryggen.» Aud tok flere behandlinger hos den kjente fysioterapeuten. Det hjalp, men dessverre kom smertene tilbake. Hun ønsket ikke å ta operasjon, for gikk det galt, kunne det føre til en verre tilstand. Gud var hennes eneste håp. Derfor kom hun til Østerbo.

Ville bli frelst

Etter talen innbød jeg (Svein-Magne) til frelse. Om lag 40 personer rakte opp hånden og gav tegn til at de ville bli frelst. Blant dem var Aud og hennes mann Kjell.

– Jeg har hele livet vært interessert i åndelige ting, men jeg har aldri fått klarhet i hva man skal gjøre for å bli frelst før jeg kom til Østerbo. Både Kjell og jeg skjønte at dette var veien for oss. Vi pleier å gå på kafémøter på fredagene som pinsemenigheten på Tofte arrangererer. Dessuten har vi vært på møter med Lise og Ludvig Karlsen. Men først nå ble det full overgivelse, sier en sprudlende glad Aud.

Det var fire tusen på møtet. Jeg bad de syke som trengte forbønn om å komme fram. En stor skare med mennesker kom fram til plattformen. Møtet ble ikke ferdig før klokken halv fem neste morgen!

– Jeg er blitt ny

Aud har fått et nytt liv: – Nå raker jeg i hagen, støvsuger, vasker golv, vegger og tak – og bil – uten å kjenne noe til ryggsmertene. Det er nå fire måneder siden jeg ble frisk. Helbredelsen holder! Nå er det slutt med å lirke meg opp og ned trappene. Jeg springer som en vind uten å røre gelenderet, for Gud har helbredet ryggen min, kvitrer hun glad på telefonen.

«Jeg er blitt frelst og helbredet,» sier jeg til alle kjenninger jeg møter. Noen sier at det var hyggelig å høre, men det er kanskje bare høflighetsfraser. Andre undrer seg og er spørrende til miraklet. Men når jeg vitner i pinsemenigheten på Tofte, står gleden i taket. Jeg er blitt et nytt menneske, åpen og fri. Jeg blåser i det om jeg dummer meg ut, bare jeg får sagt noe godt om Jesus. Mitt ønske er at alle må få oppleve den indre ro som jeg har fått etter at jeg ble frelst.

Mer i pakken

Da Aud kom til vanlig legesjekk hos sin privatlege, fortalte hun hva som hadde skjedd. Han sa ingen ting.

– Noen uker før jeg dro til Østerbo hadde jeg et blodtrykk på 187/110 og et kolesterol på 8,7. Legen så på meg og sa: «La oss sjekke blodtrykket og kolesterolet.»

Til min store overraskelse var blodtrykket nå normalt: 155/85. Kolesterolet (som var arvelig) var gått ned til 7,0!

Det gav legen noe å tenke på. På Østerbo fikk Aud mer nåde enn hun bad om.

FRELST OG FRISK: På Østerbo ble Aud frelst og kvitt en 42 år gammel rygglidelse.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15