Hovedside
  Gudskontakten
- Veien til frelse
  Himmelnøkkelen
- Frelse på 10 minutter
  KONTAKT OSS
  Forbønn
  Møter
  Støtte til MJL
  Telekirken
  Bladet Legedom
  Produkter
  Vitnesbyrd
  Artikler
  Video
  Hvem er vi
  Gi en gave
    English
 

Evangelist
Svein-Magne Pedersen
Daglig leder i
Misjonen Jesus Leger


© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

 
Fulle hus da Svein-Magne åpnet Østerbostevnet

FRISK TALE: Svein-Magne Pedersen talte friskt og rett på sak om frelse og helbredelse på åpningsmøtet på Østerbo.
Det var ikke mange ledige plasser i Østerbohallen da Svein-Magne Pedersen åpnet Evangeliesenterets Landsstevne første møte på Østerbo tirsdag den 22. juli. Et møte med stor stemning, mye optimisme, og forbønn til langt på natt.

Foto: ODDVAR JOHANSEN, K.S

Det er et positivt hakk i plata på Pinsevennenes Evangeliesenters landsstevne. Også i år småløp Jostein Kirkenes fram og tilbake på plattforma og stilte inn mikrofonen som var festet på det ene øret. Så ropte han til evangeliesenterfolka som satt i salen, om at de måtte komme og være med i sangkoret.

John Andersen med team strakk kabler og la siste hånd på verket, for at så mange som mulig skulle få se møtet på storskjerm, og for at tusener i ettertid skal kunne følge landsmøtet på tv.

De røde plastbøttene var på plass. De som fylles av midler til Evangeliesenterets store arbeid i løpet av uken.

Som bruset fra mange vann

Snart lød sangen fra flere hundre glade stemmer på den rommelige plattforma.

– Gjennom blodet, gjennom blodet, jeg fra all min synd ble fri. Halleluja!

Jesus brakte full forsoning på sitt kors på Golgata, lød det fra tusener i Østerbohallen. Dynamikken og inspirasjonen var til å ta og føle på. Folk rakte hendene i været, andre reiste seg, og på plattforma satt talere og ledere og småkoste seg!

I det veldige sangkoret fantes gjengangere fra mange år tilbake. Men også nye. Jonatan på tre år, for eksempel! Han hadde fått ny gitar, og slo på strengene av hjertesns kraft. Tårene kom da mamma og pappa ba han legge fra seg gitaren en stund. Da var det godt å ha smokken og suttekluten!

Så kom Lise og Ludvig Karlsen opp på plattforma og satte seg på den første stolraden sammen med Solveig og Svein-Magne Pedersen. Ludvig ønsket dem velkommen, og forsamlingen nikket og gledet seg over at Ludvig i alle fall orket dette. Møtelederen Lise Karlsen har tatt over mye av ledelsen ved landsstevnet.

– Vi tror at mange skal få møte Gud denne uken, sa hun, og navnga en del mennesker som hun spesielt ønsket velkommen. Forsamlingen klappet og klappet. At Lise har fått en ny dimensjon over sin tjeneste, er ikke til å ta feil av.

Til live under landsstevnet

En som kommer til live under Evangeliesenterets landsstevne er Reidar Thommesen. Stevnesjefen med flere tusen jern i ilden, og som nesten ikke setter seg før den siste sangen er sunget og lyset slokkes i Østerbohallen for siste gang. Det fosset ut nyttig informasjon fra hans munn, og den store forsamlingen jublet over at Østerbohesten Lady, som er hesten til Ludvig, hadde fått et føll samme morgen. For ikke å snakke om at det er 306 gutter og jenter fra Evangeliesentrene på området, at alle trenger mat, og at han hadde måttet ta med seg 50.000 kroner for å kjøpe mat til dem og de 200 frivillige medarbeiderne, som gjør alt fra å lage mat til å vaske doer.

– Nå håper jeg at vi får inn 100.000 kroner i dette møtet, slik at vi kan få ordnet med disse utgiftene med en gang, ropte han optimistisk og glad ut over forsamlingen. Etter noen sekunder begynte de røde bøttene å røre på seg mellom benkeradene.

Dersom Reidar Thommesen får rett, vil mange reise fattige hjem fra Østerbo, men likevel svært rike!

Folketaleren

Ruth og Ole Johnny Larring har blitt en del av miljøet ved landsstevnene, og sang om det helbredelsesløfte som finnes i Bibelen. Nå kom Svein Magne Pedersen til talerstolen. Eller rettere sagt; han holdt seg i nærheten av den iblant. For det meste gikk han fram og tilbake foran den.

Pedersen har en utrolig evne til å kommunisere med folk. Vi andre predikanter trenger tid til å varme opp og innlede prekenen, men ikke «mirakelmannen» fra Vennesla. Han er i gang fra første stund! Han fortalte om menneskeskjebner han har møtt, om hvordan mennesker har blitt frelst og helbredet i hans møter. Og selv om vi hadde hørt mange av historiene før, var de like nye.

Med innlevelse som få, og med en dialekt som får folk til å lytte, fortalte Svein Magne Pedersen om hva Gud kan gjøre for den som kommer til ham.

Pedersen er nøye med først å henvende seg til de som trenger frelse, og ga også denne kvelden et inntrengende budskap til ufrelste. Deretter kommer helbredelse for kroppen. Dette er tydeligvis en viktig rekkefølge i hans forkynnelse.

Lang preken

Da han etter en og en halv times preken innbød mennesker, strømmet de fram.

Til slutt hadde over 60 mennesker søkt frelse, og da noen av de mest utholdne gikk hjem i halv ett-tiden på natten, var bønnekøen fortsatt lang. – Det er fint å se hvordan Svein Magne Pedersen tar seg av den enkelte som han ber for. Man blir likesom ikke bare et nummer i rekken av mange, sa Ole Johnny Larring til Korsets Seier.

Vi satte oss i bilen for å reise tilbake til redaksjonen i Oslo. Det var som om vi hørte de friske evangeliesentersangene i bakgrunnen da vi svingte inn på den smale veien mellom furuene på Østerbo.

STEVNEMUSIKKEN I AKSJON

UNG GITARIST: 3-årige Jonatan spiller på sin nye gitar under stevnet.

© 2017 Misjonen Jesus Leger. Kopiering av materiale fra dette nettstedet for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Fri oss fra det onde
(Bok)

365 løfter om Guds beskyttelse i vanskelige tider. En andaktsbok. Guds plan for endetiden

Denne hendige lille andaktsboken på ca. 380 sider inneholder 365 løfter om beskyttelse fra Bibelen, ett løfte for hver dag i året. I en verden hvor alt synes å gå i oppløsning med kriger, vold, kriminalitet og politisk usikkerhet, fins det kun én trygg ankergrunn for troen – Guds uforanderlige løfter om beskyttelse for sine barn. Gud kan ikke si noe og mene noe annet. Han står bak sine løfter om beskyttelse av sine egne når verden holder på å gå av skaftet.

Føler du deg utrygg i en høyst urolig verden, vil Svein-Magnes nye andaktsbok være med på å gi deg en trygg grunn under dine føtter. Gud er med gjennom alt!


Gi gave over internett

Ved bruk av mobiltelefon og kort kan du nå fort og enkelt støtt vårt arbeid.
Les mer

Klikk:
giengave.jpg

Takk for at du støtter arbeidet!

 

Gud vil at jordens folk skal kjenne ham som underets Gud:

Du er en Gud som gjør under. Du har kunngjort din styrke blant folkene.
Salme 77:15